FAQ - svaren på de mest vanliga frågorna

Allmänna frågor

  • Vad har ni för öppettider?

    Våra kontor och växel är öppen måndag-fredag 08.00-17.00 (vx. fredagar: 15.00).

    Mellan 1 april till 1 oktober är våra öppettider 08.00-16.30.

    Lunchstängt: 12.00-13.00.

    Röda dagar, stängt.

  • På vilka tider kan jag nå lagret?

    Vårt centrallager i Karlstad håller öppet för in- och utleverans måndag-fredag 07.00-16.00. Lunchstängt: 11.30-12.30.

    Röda dagar, stängt.

  • Hur gör jag en offertförfrågan eller en beställning?

    För snabbast hantering skickas offertfrågor via mejl till offert@kamic.se samt order till: order@kamic.se

  • Var kan jag som privatperson köpa era produkter?

    Vi samarbetar med många återförsäljare. Huvuddelen av våra produkter hittar du hos Sveriges elgrossister som är vår distributionskanal ut på marknaden. Har du inte möjlighet att handla via dem ta kontakt med din närmaste elfirma.

  • Kan jag som elföretag köpa produkter direkt från er?

    Ja, produkter och systemlösningar som inte säljs via våra återförsäljare, t ex produkter inom skärmningsteknik eller UPS, kan du köpa direkt.

  • När levereras min order? Hur gör jag en godssökning?

    Enklast kontrollerar du ditt ordererkännande för leveransdatum. Brådskar det, kontakta vår innesäljavdelning via: 054- 57 01 20. 

  • Jag har fel på en produkt och behöver reklamera den. Hur gör jag?

    Har köpet gjorts via en av våra återförsäljare/elgrossister vänder du dig i första hand till inköpsstället för att reklamera din vara. Mer om reklamation kan du läsa om under rubriken "Kundservice".

  • Var hittar jag er logotype?

    I Nyhetsrummet under "Media" hittar du loggan i olika varianter för tryck och webb att ladda ner.

  • Vi vill få e-faktura alternativt pdf-faktura från er. Vart meddelar vi det?

    Skicka uppgifterna via mejl till finance@kamic.se. Ange gärna ert femsiffriga kundnummer (börjar på 8) för enkel hantering.

  • Vi vill skicka e-faktura alternativt pdf-faktura till er. Hur gör vi det?

    I dagsläget tar vi inte emot e-faktura utan föredrar pdf-faktura, skicka till: invoice@kamic.se. 

    Observera! Endast en faktura per pdf.

  • Var finner jag information om garantitiden på en produkt?

    För produkter med fel eller som inte klarar avsedd funktion (nödbelysning/ belysning e t c) är garantitiden normalt två år om inte annat anges på orderbekräftelsen. Undantaget är ljuskällor, batterier samt liknande förbrukningsartiklar. För ytterligare information, kika under rubriken "Kundservice".