Efter ett längre varumärkesarbete där man "inhouse" arbetat med frågor om bolagets mission, den framtida visionen, diskuterat kärnvärden och uppdaterat affärsidén, så släpper Kamic nu resultatet av detta arbete i en helt ny varumärkesplattform.
– Ja, nu är det examen på riktigt, berättar marknadschefen Kaj Wikström. Vi släpper nu ett paket innehållande en helt omarbetad profil, ett nytt grafiskt språk och en ny webbplats. Vi hoppas att allt detta sammantaget bättre ska spegla vår verksamhet 2022 och ta oss framåt. I och med förändringen så skrotar vi våra tidigare divisioner och samlar alla produktområden under ett gemensamt "Kamic-paraply". Förändringen tror vi även ska göra det enklare att göra affärer med oss och underlätta för alla att bättre ta till sig vårt erbjudande.
Arbetet och diskussionerna som egentligen började redan 2019 har nu efter flertalet workshops, varumärkesmöten och strategisamtal landat i den nya plattformen. Ett gediget och väl genomfört arbete som tillsammans med en varumärkeskonsult, formgivare, webbyrå samt vår egen personal, fått växa fram i sin egen takt.
– Vi har hela tiden kommit tillbaka till vår roll som företag och vårt ansvar. Att alla produkter, tjänster och lösningar ska utgå från kundnytta och affärsmannaskap. Det här betyder att man som medarbetare hos oss måste kunna förstå kundens situation samt behov och att koppla detta med vår egen förmåga att skapa lösningar som möter kundens förväntningar, menar Pelle Hultquist, Kamics operativa chef.
Tillsammans med lanseringen av varumärkesplattformen lyfter Kamic även ett nytt begrepp man kallar för "Utrymningsteknik". Här pratar man om ett helhetsbegrepp där fem produktområden, som tillsammans med kunskap och kompetens, samspelar med varandra för att kunna erbjuda de bästa produkterna och lösningarna.
– Kamic har en lång tradition i Sverige inom nödbelysningsområdet. Nu bygger vi vidare på detta genom att aktivt lyfta in ytterligare produktområden, lösningar och tjänster. Via konceptet kan vi nu öka möjligheterna att erbjuda komplett utrymningsteknik till flera vilket känns otroligt stimulerande, avslutar Pelle Hultquist.
Vill du veta mer om Kamics nya varumärkesplattform, kontakta marknadschef Kaj Wikström via telefon, 054- 57 01 20 eller mejl, kaj.wikstrom@kamic.se>
© 2024 KAMIC |Personuppgiftspolicy |Visselblåsartjänst |Cookies |Uppdatera cookie-inställningar